Of bel ons op 06 39 11 65 03
Schrijf je vandaag nog in!

Remedial Teaching Dyslexie

Bij het vermoeden van dyslexie is een goede behandeling noodzakelijk. Victoria bijles biedt deze behandeling in samenwerking met een orthopedagoog.

Gespecialiseerde lees- en spellingbegeleiding

Deze begeleiding is ingericht voor leerlingen uit de eerste en tweede brugklas van het voortgezet onderwijs die uitvallen bij de moderne vreemde talen (Engels, Frans) en het Nederlands (lezen, spelling en begrijpend lezen). Deze leerlingen scoren zwak op de brugklasscreening voor dyslexie (als ze deze test gehad hebben), maar voldoen nog niet aan de eisen om aangemeld te worden voor een dyslexie onderzoek. Hiervoor moet voldoende, en de juiste, hulp zijn geboden. Voor deze hulp kunt u bij ons terecht. De behandeling is effectief afgestemd op de persoonlijke leerstijl van de leerling: zo profiteert de leerling al snel na de start van de behandelingen van de aangeboden instructie.

Wat wordt geboden?

  • Intake met ouders, de jongere zelf en een overleg met school;
  • Inzage in de brugklasscreening en afname van aanvullende leestesten;
  • Periode van 10 weken gespecialiseerde lees- en spellingbehandeling tijdens individuele wekelijkse sessies van 45 minuten per keer;
  • Afname van een tussenmeting binnen sessie 10;
  • Tweede periode van 10 weken behandeling die is afgestemd op de resultaten van de tussenmeting;
  • Eindmeting binnen sessie 20 om het effect van de behandeling te beoordelen;
  • Evaluatiegesprek met ouders, de jongere zelf en een telefonisch evaluatiegesprek met school.

Uiteraard zijn de periodes training in overleg. Mocht uw kind al wel hulp geboden hebben gekregen, dan kan de behandelperiode verkort worden.

Hoe gaat de behandeling in zijn werk?

Victoria Studiecentrum, gevestigd in Alphen aan den Rijn, biedt de behandelingen. Anita de Jong is vrijgevestigd orthopedagoog en werkzaam als onderzoeker en behandelaar van dyslexie. Zij zet haar expertise in tijdens en na het traject, om uiteindelijk de hardnekkigheid van de lees- en spellingproblemen vast te stellen.

Een blijvende achterstand in combinatie met deze hardnekkigheid is een voorwaarde voor een eventueel volgend dyslexie onderzoek. Of er sprake is van deze hardnekkigheid, wordt aan het einde van het traject besproken tijdens de evaluatie.

Data en tijden

De data en tijden van deze begeleidingsuren zijn in overleg.